MKB

Voor het MKB ontwikkelde Mediavisie een crossmediale Eventfilm over 25 jaar MKB Deventer dat gepresenteerd tijdens het jubileum EventIn het nieuwe jaar bestaat MKB Deventer 25 jaar. Om dat te vieren zal er een event worden georganiseerd bij GAE. Voor dat event willen zij graag een film hebben die verfrissend en bruisend is. De film moet zowel jonge startende ondernemers, als de gevestigde ondernemers aanspreken.

Samen groeien door samen te doen

Vanuit MKB Deventer was er vraag naar een animatie voor het jubileum. Echter, een vonden wij dat een animatie ervoor kan zorgen dat het te veel opsommend en misschien wat afstandelijker aan zou voelen bij de doelgroep.

Daarom stelde wij destijds voor om film en animatie te combineren. Door gebruik te maken van echte beelden wordt de film persoonlijk, menselijk en tastbaar. Dit zorgt voor meer verbinding met de doelgroep. De film wordt hierdoor niet enkel informeren, maar juist ook inspirerend en zorgt voor meer interactie.. Het beeld kan worden versterkt door tekstuele animatie (“cijfers” en “facts”). De film heeft een maximale lengte van 5 minuten, maar wij streven naar 2/ 2,5 minuut om zo de aandacht van de kijker te kunnen behouden.

Resultaat

Voor MKB ontwikkelde Mediavisie een Eventfilm:

  • Verrassend overzicht van de afgelopen 25 jaar.
  • Vooruitkijken naar de toekomst.
  • Jonge mensen en starters binden aan het MKB.
  • Humor, verfrissend en een energie boost.

Storytelling

Om de doelgroep goed aan te spreken kiezen wij voor een verhalende voice over. De voice over zorgt ervoor dat de “opsomming” van verschillende hoogtepunten uit de geschiedenis van MKB Deventer op een verhalende manier kan worden verteld. De voice-over inspireert en vormt de rode draad in de film. De voice over tekst wordt op een passievolle manier ingesproken door een geschikte voice-over stem. Een jonge stem die past bij de doelgroep en zowel de jonge- als de gevestigde ondernemer aanspreekt.

Filmstijl

Een informele filmstijl. Enerzijds laten we de zakelijke kant zien van het ondernemerschap, maar anderzijds krijgt de film een luchtige en informele stijl, waar door het niet te corporate aanvoelt. Daarmee spreken we jong en oud aan, en voelt iedereen zich vertegenwoordigd. Stoer, krachtig en vol passie. Met snelle, hedendaagse muziek zorgen we voor energie. De filmstijl zal passen bij de stijl van het MKB Deventer.

Het verhaal

Wij zijn exact zo begonnen zoals iedere ondernemer;
Met een goed idee op onze studentenkamer
Maar we durfden stappen te nemen
En nu: 25 jaar later, zijn we uitgegroeid tot een sterke organisatie

Wat krijg je voor elkaar in 25 jaar?

We hebben ondernemers aan elkaar kunnen verbinden
Nu staan de winkeliers van Deventer samen sterk tegen inbraak
Ze hebben hun afval samengevoegd en zo flink wat kosten bespaard Samen, hebben we de plannen voor de binnenstad, waargemaakt

En wij waren het aanspreekpunt voor alle MKB’ers
Van de kleine ondernemers, tot de grotere [/middelgrote] spelers

We koppelden handige ondernemers aan Saxion’s knappe koppen We deden collectieve energie-inkoop, en lieten onze leden voordelig sporten

We gaven Deventer meer sfeer met duurzame, gezellige verlichting En in de economische crisis hielpen wij start-ups op te richten

We lanceerden beurzen en fondsen
En we gingen op zoek naar de Deventer Ondernemer van het jaar We introduceerden de restaurantpas
En we bemiddelen een spreekuur voor Deventer ondernemers onder elkaar

We ondersteunden bedrijven die hun business in het buitenland zoeken
En we presenteerden Deventer met trots in onze ondernemersboeken

Met Deventer Grows Digital maakten we Deventer digitaal En afgelopen jaar nog lanceerden we ons stageportaal

Dat is wat wij, ondernemers van MKB Deventer, in 25 jaar voor elkaar kunnen krijgen. 

Benieuwd naar uw mogelijkheden?

Onze consultants helpen u graag verder. We denken strategisch en werken crossmediaal zodat we snel en effectief kunnen meebewegen met actuele ontwikkelingen in uw organisatie en de omringende wereld. Bel, mail of kom gewoon bij ons langs in Enschede of Deventer

Kom in contact

Crossmedia Strateeg

René
Reitzema