Mediavisie:

Strategie

Employee branding

Medewerkers als ambassadeurs

Employee branding maakt van medewerkers de belangrijkste ambassadeurs van een organisatie. Door hun verhalen te delen, versterken zij het imago van het bedrijf en trekken ze nieuw talent aan.

Wat is employee branding?

Bij employee branding worden medewerkers ingezet om het merk te versterken. Ze delen hun ervaringen en dragen zo bij aan een positief imago. Zo kan de werkomgeving en bedrijfscultuur aan de buitenwereld worden getoond. Dit helpt om nieuwe werknemers aan te trekken en versterkt de betrokkenheid binnen het bedrijf.

Waarom is het belangrijk?

Het zorgt ervoor dat medewerkers zich betrokken en gewaardeerd voelen. Dit versterkt niet alleen de interne cultuur, maar draagt ook bij aan een positief imago van het merk naar buiten toe. Dit trekt talent aan dat echt bij de organisatie past en wordt er tegelijkertijd gewerkt aan het opbouwen van klantloyaliteit. Medewerkers fungeren eigenlijk als influencers voor het merk.

Hoe ontwikkelen wij een employee branding-strategie?

Stap 1: Vacaturevideo’s

Trek de beste kandidaten aan door uw medewerkers hun eigen verhaal en dat van de organisatie te laten vertellen. Bereik uw doelgroep met shortform videocontent.

Stap 2: Recruitmentcampagne

Maak gebruik van onze waardevolle en effectieve content, die eenvoudig gedeeld en geliket kan worden en meetbare resultaten oplevert. Bereik daarna uw doelgroep met een gerichte advertentiecampagne.

Stap 3: Virtuele onboarding

Informeer nieuwe medewerkers met een interactieve tour door het bedrijf, zodat ze direct vertrouwd raken met de werkplek en hun toekomstige collega’s kunnen ontmoeten.

Voordelen van employee branding

René vertelt
graag meer

Veelgestelde vragen

Effectieve communicatie zorgt ervoor dat medewerkers de missie, visie en waarden van het bedrijf begrijpen en enthousiast uitdragen..

Dit soort branding is pas echt effectief als het aansluit op de merkidentiteit en bedrijfsstrategie. De verhalen die medewerkers vertellen, moeten passen bij waar het merk voor staat en wat het wil uitstralen. Zo ontstaat er een authentiek en krachtig geheel. Meer weten over hoe dit samenkomt in een duidelijke merkidentiteit of strategie?

Klaar voor (verdere) groei?!