Employer Branding Atlant

Crossmediale werkenbij-campagne bestaande uit een werkenbij-site, werkenbij-video's, social media content, buitenreclame en bioscoopcommercials.

Auteur:
Functie: Crossmedia strategist

Video en animatie zijn fantastische media om informatie over te dragen. Ik heb TV-programma's ontwikkeld voor de VPRO en de...

Bijzondere verhalen die boeien

Atlant is een organisatie die zich specialiseert in ouderenzorg, dementie, Huntington, Korsakov en Psychiatrische Verpleeghuiszorg. De verpleeghuizen en de woonzorgcentra binnen Atlant bieden huisvesting, verzorging, verpleging en begeleiding aan cliënten. Allemaal passend bij de cliënt.

Mediavisie heeft de nieuwe werkenbij-site en werkenbij-video’s ontwikkeld. Tegelijk met de lancering zijn de social mediakanalen gerestyled en worden maandelijks nieuwe social  content ontwikkeld in de vorm van korte quotes, bumpers, teasers en animaties. De werkenbij-campagne wordt crossmediaal uitgezet via social media, met reclameborden op straat en biscoopcommercials in de regio.

Werkenbij-site
Op de werkenbij-site kunnen geïnteresseerden informatie vinden over Atlant, zich inschrijven voor workshops, een vraag stellen of direct solliciteren en video’s van bewoners en medewerkers bekijken. Medewerkers vertellen waarom ze voor het vak en waarom ze voor Atlant gekozen hebben.

‘Agressie, of niet? Je hebt geen idee wat je te wachten staat’
Met het inzetten van recruitment-video’s worden sollicitanten niet alleen geïnformeerd  maar ook geïnspireerd. Door het vertellen en laten zien van bijzondere  en boeiende verhalen krijgt de sollicitant een direct beeld van de organisatie. Verhalen en bewegende beelden worden veel makkelijker verwerkt dan tekst en foto’s. Sollicitanten krijgen een kijkje op de werkvloer, maken kennis met toekomstige collega’s en kunnen zo goed inschatten of ze passen in de nieuwe werkomgeving en er match is met de mensen.


Social content
De social mediakanalen van een organisatie worden ook steeds meer gebruikt om snel te checken wat de sfeer en de uitstraling is van de organisatie. Deze kanalen zijn de online variant van even rondkijken in de organisatie. Belangrijk is dat ook op deze kanalen de huisstijl consequent wordt doorgevoerd: logo’s goed in beeld staan, de juiste huisstijlkleuren terugkomen en afwisselend materiaal te zien is in de vorm van videoheaders, foto’s, teksten, video en animaties, etc.

Bioscoopreclame

Bumper ad 1:1

Making-of
Tijdens de draaidagen zorgt Mediavisie altijd voor een korte ‘aftermovie’ die indien gewenst direct ingezet kan worden op social media of met de start van de campagne met collega’s, familie en vrienden gedeeld kan worden.

Meer info?
Wilt u meer informatie hebben over het Atlant format en video serie?
Mail naar rene@mediavisiecommunicatie.nl of bel/What’s App naar 06 42 48 59 11.