Leadgeneratie met video content

Multi inzetbare video content die zijn doel bereikt

Auteur:
Functie: Crossmedia strategist

Video en animatie zijn fantastische media om informatie over te dragen. Ik heb TV-programma's ontwikkeld voor de VPRO en de...

Online werven van leads

Steeds vaker hoort je het woord “online video”, maar wat levert dat je op als bedrijf? Een online video kan een manier zijn om leads te realiseren. Maar hoe maak je van een video een leadbooster?

Aantrekkelijke content

Aantrekkelijke content die je online publiceert is van belang om goede leads te genereren waar je als bedrijf op zit te wachten. Het voordeel is dat wij als Mediavisie met je mee kunnen denken en advies geven over de diverse opties die er zijn en daarna het ook nog kunnen realiseren in eigen huis.

Verspreiding van je content

Mediavisie is expert op het gebied van het verspreiden van je eigen persoonlijke content zodat het op de juiste plekken naar voren komt. Naar aanleiding van het doel zetten wij de verschillende middelen in zoals SEO, social media campagnes en online advertenties en retargeting.

Wat zijn leads

Een lead is een kijker of bezoeker die informatie achterlaat bij je bedrijf. Een kijker/bezoeker kan handige informatie achterlaten voor je bedrijf. Je kan namelijk het gedrag achterhalen van je kijker/bezoeker. Het gebruikelijke om achter te laten is een e-mail adres, meestal na een video of na het lezen van een artikel.


Video’s voor leadgeneratie

Hoe werkt het eigenlijk, een video voor leadgeneratie? Met leadgeneratie verzamel je eigenlijk de gegevens van de mensen die je video aanklikken. Dit kan handig zijn,  je komt op een makkelijke en snelle wijze achter welke doelgroep je video aanklikt.


Lengte doet er toe

Wanneer je een video maakt moet je er goed over na denken hoe lang een video gaat duren. Wista, een videoplatform, zegt na 5 minuten de helft van de kijkers kwijt te zijn. Dat hangt er natuurlijk wel van af welke boodschap je overbrengt. Sommige videomakers lukt het toch om kijkers 20 minuten lang te vermaken. Dit kun je doen door middel van een aantrekkelijke video. Begin je video zo aantrekkelijk mogelijk, dan is de kans groot dat je kijkers blijven kijken.

Custom thumbnail

Al voordat de kijker kijkt, moet hij overtuigd worden om te kijken. Denkt daarbij aan een goede tumbnail waar de kijker nieuwsgierig van wordt. Het plaatje moet wel passend zijn bij de video. Veel vloggers gebruiken veelal aanlokkende thumbnails zodat mensen deze sneller zouden aanklikken om te gaan kijken in plaats van een niet passende of aantrekkelijke tumbnail.

Leadgeneratie

Hoe doe je dat nu, videos om zetten in leadgeneratie? Hier onder leggen we de twee voornaamste toepassingen uit.

Testimonials 

Video is in staat om vertrouwen te pakken. Dit versterk je met het gebruik van personen, het liefst experts. Probeer daarom je video ook te combineren met de vorm vertrouwen: een testimonial.

Neem direct contact op:
rene@mediavisiecommunicatie.nl
06 – 42 48 59 11
0570 – 75 42 90.