Mediavisie:

Case

De uitdagingen in de zorgsector groeien met een stijgende zorgvraag en personeelstekorten. Gelre ziekenhuizen, samen met Vérian en Sensire, verleggen de focus van zorg in het ziekenhuis naar zorg in een huiselijke omgeving.

De vraag van de klant

De zorgsector staat voor grote uitdagingen door een toenemende zorgvraag en een toenemend personeelstekort. Gelre ziekenhuizen, Sensire en Vérian werken samen om zorg te verplaatsen van het ziekenhuis naar een huiselijke omgeving, waar patiënten de juiste zorg op de juiste plek ontvangen. Gelre Ziekenhuizen vroeg ons om van deze ontwikkeling een nieuwe identiteit te ontwikkelen en een passende communicatiestrategie te bedenken om dit naar buiten te brengen.

Onze aanpak

De ontwikkeling van de merkidentiteit begon bij het oerverhaal. Samen met alle betrokken partijen werd systematisch gekeken naar de bouwstenen en zijn deze omschreven in een gezamenlijk document. Op basis van dit oerverhaal hebben wij de naam ‘ZorgNabij’ en een bijpassende huisstijl ontwikkeld.

Het Logo

Voor het logo hebben wij een huisje dat midden in de wijk staat ontworpen. Dit staat symbool voor zorg die thuis of in de wijk wordt aangeboden. De warme, vriendelijke kleuren benadrukken de huiselijke en persoonlijke sfeer die patiënten ervaren tijdens de zorg. Tegelijkertijd zorgen frisse accenten voor de uitstraling van goede kwaliteit van zorg en medische expertise.

Fotografie

Een belangrijk onderdeel van een merkidentiteit is fotografie. De richtlijnen voor deze foto’s hebben wij gebaseerd op het oerverhaal. We kozen ervoor om de medisch behandelaar en de patiënt altijd samen in beeld te brengen, aangezien ze samen werken aan herstel. Om een gevoel van verbinding en vertrouwen te creëren, hebben we veel foto’s gemaakt met direct oogcontact. De eerste reeks van foto’s hebben we ingezet voor flyers, presentaties, banners en social media.

Online communicatie

Voor de online communicatie werd in de beginfase gekozen om ZorgNabij te presenteren via de bestaande sociale mediakanalen van Gelre ziekenhuizen, Sensire en Vérian. Om ervoor te zorgen dat medewerkers de huisstijl eenvoudig konden doorvoeren, werd een social media template in Canva ontwikkeld. Dit template is speciaal ontworpen voor Instagram, Facebook en LinkedIn en maakt het eenvoudig om binnen de herkenbare ZorgNabij-stijl content te creëren en publiceren.

Resultaat

Siza kent een rijk historie en is groot geworden door samen te werken. Ze zijn ontstaan uit het samengaan van een aantal stichtingen die locaties voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking beheerden. Door het oorspronkelijke logo in de vorm van de praatwolk instant te houden en linksboven in het wit te plaatsen is het een mooie verwijzing naar het rijke verleden van Siza. Tegelijk is er een moderne variant van het praatwolkje ontwikkeld in de vorm van vlakken in twee kleuren waarin de slogan en andere teksten geplaatst kunnen worden.

Deze specialisten hebben aan de case gewerkt

Gerelateerde cases

Laat je inspireren door deze cases

Oncologienetwerk Veluwe IJssel

samen hoogwaardige oncologische zorg bieden in de omgeving Veluwe en IJssel

SB planning Engineers

Specialisten op het gebied van de virtualisering van het bouwproces

Garmin Pay

Moeiteloos betalen met Garmin Pay

ZorgNabij

De juiste zorg op de juiste plek

Gelre ziekenhuizen

Helder beeld en een krachtig verhaal

BPI Services

Innovatieve oplossingen voor een veilige samenleving

Meltem Halaceli

Een compleet nieuwe website voor Meltem Halaceli

The Others

Werk creëren dat werkt!

FiberUnlimited

Lightyears ahead at the speed of light

Rest-o

Web development in samenwerking met The Others

Blue Monks

Web development in samenwerking met The Others

Samenwerken aan uw groei met Mediavisie?

Wij brengen de huidige situatie en kansen in kaart

Jesse helpt je
graag verder