De communicatie in de zorg gaat vaak over complexe zaken en onderwerpen. Mediavisie ontwikkelde voor Gelre ziekenhuizen een eigen stijl en aanpak waarin de interne en externe communicatie vertaald wordt naar sprekende infographics, animaties, posters, flyers en banners.
In de zorg draait communicatie vaak om complexe onderwerpen die helder en begrijpelijk moeten worden overgebracht. Gelre Ziekenhuizen zocht naar een manier om zowel de interne als externe communicatie toegankelijk te maken voor medewerkers, patiënten en betrokkenen. Wij kregen de opdracht om een herkenbare stijl en aanpak te ontwikkelen waarin belangrijke informatie op een visueel aantrekkelijke manier wordt vertaald naar infographics, animaties, posters, flyers en banners.
Infographics en animaties zijn ideaal om een boodschap helder en effectief over te brengen; ze grijpen meteen de aandacht. Het voordeel van infographics is dat ze breed inzetbaar zijn. Zo kun je zo ophangen op de muur van de koffiekamer, meegeven als flyer of ze gebruiken als praatplaat bij presentaties. Met infographics wordt complexe informatie visueel gemaakt, waardoor deze sneller begrepen wordt en de boodschap beter blijft hangen.
Naast de infographics ontwikkelden we visual storytelling, een combinatie van duidelijke graphics, interactiviteit en bewegende beelden. Hierdoor wordt informatie sneller verwerkt en kunnen mensen betere beslissingen nemen.
Voor de website Gelre Kwaliteit hebben we alle onderwerpen en projecten die te maken hebben met kwaliteit van zorg in beeld gebracht. Veel processen in het ziekenhuis zijn met elkaar verweven. Hierdoor was er behoefte aan één overzichtelijk dashboard waarin in één oogopslag de verschillende onderdelen en hun onderlinge relaties te zien zijn.
Naast het dashboard hebben wij een verbeterkalender geïntroduceerd, waarin maandelijks een ziekenhuisbreed thema wordt behandeld. Elk thema wordt ondersteund door een korte animatie, die inzicht geeft in de relevante onderwerpen en verbeterpunten.
Door de communicatiestijl voor Gelre Ziekenhuizen visueel te maken, hebben we ervoor gezorgd dat de informatie helder en toegankelijk wordt overgebracht. Dankzij de eigen look and feel is de stijl direct herkenbaar en wordt informatie sneller begrepen. Door te kiezen voor een crossmediale aanpak worden medewerkers, patiënten en betrokkenen op verschillende manieren bereikt. Hierdoor wordt de boodschap optimaal gecommuniceerd en blijft deze beter hangen.
KvK 89973488
Btw NL865170149B01
Bank NL67 INGB 0007 7992 63