Employer Branding Atlant

Crossmediale werkenbij-campagne bestaande uit een werkenbij-site, werkenbij-video's, social media content, buitenreclame en bioscoopcommercials.

Bijzondere verhalen die boeien

Atlant is een organisatie die zich specialiseert in ouderenzorg, dementie, Huntington, Korsakov en Psychiatrische Verpleeghuiszorg. De verpleeghuizen en de woonzorgcentra binnen Atlant bieden huisvesting, verzorging, verpleging en begeleiding aan cliënten. Allemaal passend bij de cliënt.

Werkenbij-site

Mediavisie heeft de nieuwe werkenbij-site en werkenbij-video’s ontwikkeld. Tegelijk met de lancering zijn de social mediakanalen gerestyled en worden maandelijks nieuwe social content ontwikkeld in de vorm van korte quotes, bumpers, teasers en animaties. De werkenbij-campagne wordt crossmediaal uitgezet via social media, met reclameborden op straat en biscoopcommercials in de regio.

Op de werkenbij-site kunnen geïnteresseerden informatie vinden over Atlant, zich inschrijven voor workshops, een vraag stellen of direct solliciteren en video’s van bewoners en medewerkers bekijken. Medewerkers vertellen waarom ze voor het vak en waarom ze voor Atlant gekozen hebben.

'Agressie of niet? Je hebt geen idee wat je te wachten staat'

Met het inzetten van recruitment-video’s worden sollicitanten niet alleen geïnformeerd maar ook geïnspireerd. Door het vertellen en laten zien van bijzondere en boeiende verhalen krijgt de sollicitant een direct beeld van de organisatie. Verhalen en bewegende beelden worden veel makkelijker verwerkt dan tekst en foto’s. Sollicitanten krijgen een kijkje op de werkvloer, maken kennis met toekomstige collega’s en kunnen zo goed inschatten of ze passen in de nieuwe werkomgeving en er match is met de mensen.

Making-of

Tijdens de draaidagen zorgt Mediavisie altijd voor een korte ‘aftermovie’ die indien gewenst direct ingezet kan worden op social media of met de start van de campagne met collega’s, familie en vrienden gedeeld kan worden.

Social content

De social mediakanalen van een organisatie worden ook steeds meer gebruikt om snel te checken wat de sfeer en de uitstraling is van de organisatie. Deze kanalen zijn de online variant van even rondkijken in de organisatie. Belangrijk is dat ook op deze kanalen de huisstijl consequent wordt doorgevoerd: logo’s goed in beeld staan, de juiste huisstijlkleuren terugkomen en afwisselend materiaal te zien is in de vorm van videoheaders, foto’s, teksten, video en animaties, etc.

"Het is geen machine waar je mee werkt, maar een mens, met gevoel. Daar moet je mee om kunnen gaan."

Mike van Koerten, Verzorgende IG

Resultaat

Verhalen moeten verteld en getoond worden. Op een aparte werkenbij-site vertellen medewerkers van Atlant wat hun werk bijzonder maakt. Met de Employer Video's krijgt de kijker een eerlijk beeld van het werken bij Atlant.

  • Employer Video's vertellen meer
  • Karakter door eigen look and feel
  • Laten zien waar je voor staat

Benieuwd naar uw mogelijkheden?

Onze consultants helpen u graag verder. We denken strategisch en werken crossmediaal zodat we snel en effectief kunnen meebewegen met actuele ontwikkelingen in uw organisatie en de omringende wereld. Bel, mail of kom gewoon bij ons langs in Enschede of Deventer

Kom in contact

Crossmedia Strateeg

René
Reitzema