Virtual Coaching

Digitale loopbaanservice en consultatie

De online oriëntatie van de doelgroep is niet meer weg te denken uit het loopbaanoriëntatiegedrag van de aankomend student en/of werkzoekende.  De doelgroep baseert een studie- of opleidingskeuze voor een groot gedeelte op de informatie die online beschikbaar is. Veelal is deze informatie aanbodgericht op de website beschikbaar.

De informatie wordt vanuit de belevingswereld van de aanbieder binnen de website gepubliceerd en voldoet daarmee niet altijd aan de vraag van de bezoeker. Dit betekent dat online dienstverlening bij voorkeur vraag- en profielgestuurd aangeboden moet worden: digitale service richting de doelgroep. Mediavisie biedt digitale coaching oplossingen om de bezoeker optimaal van dienst te zijn tijdens zijn oriëntatiefase.

chatmetcoach

Virtuele medewerker
De virtuele medewerker is een interactieve applicatie die binnen de website van een onderwijsaanbieder of werkgever wordt geïmplementeerd. De virtuele medewerker is een geavanceerde animatie die direct vragen van bezoekers kan beantwoorden. Deze medewerker is altijd online beschikbaar en kan de meeste vragen direct beantwoorden. Omdat de bezoeker zelf bepaalt wanneer hij zijn vraag stelt en wat de inhoud van zijn vraag is, wordt hiermee in de toenemende behoefte van 24/7 dienstverlening voorzien. Daarnaast wordt een uitgebreide database opgebouwd met vragen en antwoorden die door de bezoeker worden gesteld. Op basis van deze informatie heeft u inzicht in de vraagstukken die onder de doelgroep leven en kan de onderwijsaanbieder of werkgever hierop zijn dienstverlening aanpassen.

Hoe werkt het?
In het bij de website behorende backoffice-systeem wordt een database ontwikkeld waarin vragen en antwoorden van bezoekers ingevoerd en opgeslagen worden. De virtuele medewerker wordt gekoppeld aan de informatie die in de database beschikbaar is. Op basis van metadata herkent de virtuele medewerker trefwoorden in de vraag van de bezoeker. De herkende vraag wordt in de backoffice gekoppeld aan beschikbare vragen en antwoorden. De best passende vragen en antwoorden worden getoond. Zodra meerdere antwoorden van toepassing kunnen zijn worden deze ook gepubliceerd. Als een bezoeker een vraag stelt die niet in de database herkend wordt, kan verwezen worden naar het informatie emailadres van de organisatie. Hierdoor kan de vraag door een medewerker beantwoord kan worden. Uiteraard kunnen meerdere bezoekers tegelijkertijd vragen stellen.

  • Modules Virtual Coaching:
  • Competentietest
  • Beroepenclips
  • Beroepeninformatie
  • Virtuele medewerker
  • Chatfunctionaliteit
  • Tips en Tools
  • Coachingsvideo’s
  • Info over meeloopdagen, stages, etc

Informatie op maat
De online coach begeleidt de bezoeker naar een goede keuze voor studie of beroep. In tegenstelling tot de virtuele medewerker is deze vorm van dienstverlening proactief. De bezoeker wordt op basis van zijn persoonlijke loopbaanprofiel bediend met de relevante informatie voor zijn loopbaanoriëntatiegedrag. De online coach is een gebruikersvriendelijke applicatie die op geavanceerde en intelligente wijze de juiste en passende begeleiding biedt die aansluit bij de vragen en behoefte van de bezoeker.

  • Voordelen van Virtual Coaching:
  • Juiste leerling op de juiste opleiding
  • Volgen van trends en ontwikkelingen
  • Effectieve en efficiënte service aan de doelgroep
  • Informatie wordt op maat aangeboden
  • Binding met de doelgroep
  • Lerend systeem met vragen en antwoorden

Neem contact op met Mediavisie

Verificatie: + 3 = 5*
Wilt u meer informatie?
Bent u benieuwd wat Mediavisie kan betekenen binnen uw organisatie? Neem dan nu contact op met onze specialist, uw aanvraag wordt binnen 24 uur behandeld. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.