Restyling Deventer Kring van Werkgevers

Responsive website

Auteur:
Functie: Crossmedia Consultant

Het bewegende beeld, video en animatie zijn een fantastisch medium om informatie over te dragen. Na de academie voor beeldende...

Informatie zoeken en delen door middel van video

Voor de DKW Deventer ontwikkelde Mediavisie Communicatie een nieuwe responsive website waarin de leden centraal staan en hun visie op Deventer wordt vertolkt op bijzondere wijze. Door middel van videostatements  en blogs vertellen de bestuursleden over hun ambities, plannen en samenwerkingen binnen de DKW. De bedoeling is voor elk bedrijf dat is aangesloten een kort videostatement op te nemen.

dkw

Steeds meer internetters gebruiken videokanalen om informatie te zoeken en delen. Video is het medium bij uitstek om een kort en bondig verhaal vertellen zodat bezoeker van de website een snel een duidelijk beeld krijgt van de mensen en de organisatie. Door de kijker mee te laten gaan in het verhaal krijgt deze een beter inzicht en kan de informatie makkelijker onthouden worden.

Het inzetten van video is bovendien goed voor de vindbaarheid via google, de video’s kunnen via de sociale kanalen makkelijk gedeeld en doorgestuurd worden. Tijdens de video-opnames zorgt Mediavisie voor fotografie van de projecten en producten zodat deze gebruikt kunnen worden in andere marketingmiddelen. De lengte van de video-items zijn maximaal 2 minuten.

Robin Hartogh Heys – Wethouder gemeente Deventer

Gitta Gallé – Deventer Ziekenhuis

Sietze Henstra – EEGA Groep

Jeroen  Kroese – Sallcon

Karel Heijink – Agrovision

Peter Meerman – Haafkes Veldwachter

Ineke van Oldeniel – Saxion

Arjen Vels – Pactum

Ed den Besten – Rabobank Salland