Echte beelden? Echt waar?

Stockmateriaal of het ontwikkelen van eigen beelden?

Auteur:
Functie: Directie Creatie

Mediavisie verbindt mens en media in het Communicatiehuis in Deventer met vertellen leren en beleven. Het Mediavisie Communicatiehuis formuleert de...

Imperfectie is juist perfect!

Uit onderzoek blijkt dat men minder snel op een stockafbeelding klikt dan op uniek beeldmateriaal.

echt-waar-echte-content

De kracht van unieke visuele content.

5 Manieren om unieke en waardevolle visuele content te maken.
Mensen willen graag geraakt worden. Weten met wie ze echt te maken hebben, het authentieke verhaal erachter. Zorg voor unieke content doe met zorg en aandacht gemaakt is. Visuele content die bijdraagt aan de doelstellingen van je organisatie. Volg de stappen en maak je doelstellingen waar.

1. Kwaliteit staat boven kwantiteit
Investeer in eigen content. Stock materiaal is wel goedkoop, maar maak je eigen waarde. Daarentegen ben je ook veel beter vindbaar en onthouden mensen je eerder.
Mensen worden constant gevoerd met content. Al die dan niet echt is ben je snel uit het zicht.

2. Maak het eenvoudig
Eenvoud is de sleutel tot succes. Daarom is google al jaren een groot succes. Val je kijker niet te veel lastig met inhoud en complexiteit die er niet toe doet.
Maak het materiaal zo compact mogelijk. Snel tot de kern is de key.

3.  Aandacht voor goede content
Kijk goed waar je op wilt focussen. De kracht van de herhaling. Houdt je aan een concept en plaats niet te veel en te rommelige content. Bedenk elke keer zijn wij dit, past dit bij ons en waarom?
Alles wat je aandacht geeft groeit.

4. Maar het kost ons zoveel tijd en het is zoveel gedoe
Er zijn heel veel eenvoudige manieren waardoor je niet te veel tijd en geld kwijt bent. Werk bijvoorbeeld met vaste rubrieken. Plan efficiënt opnamedagen in om zoveel mogelijk beeld te verzamelen.
Haal een expert uit de branche erbij en laat je vrijblijvend informeren of meld je aan voor een workshop.

5. Doe iets wat niet iedereen kan
Stock materiaal gebruiken velen. Niet echt onderscheidend. Be one of a kind. Eigenlijk zou elke organisatie dit met online visuele content moeten nastreven. Zorg dat het bij jou en je organisatie past. Maak het echt. Laat de cultuur zien.
Want als je dat kan laten zien, dan kun je echt het verschil maken online.

Wil jij meer informatie over het ontwikkelen van een visuele content? Mail naar marie@mediavisiecommunicatie.nl of bel naar 0570-75 42 90.